::INFORMACJE::




::TYTUŁ POLSKI::
Morderca Ze Wschodu

::
REŻYSERIA::
David Grieco

::SCENARIUSZ::
David Grieco

::MUZYKA::
Angelo Badalamenti

::ROK::
2004

::CZAS TRWANIA::
 111 min.

::KRAJ::
Rosja,
Włochy

::OBSADA::
Malcolm McDowell,
Marton Csokas,
Ronald Pickup

::PLUSY::
+ Całość

::MINUSY::
- Brak!

::OCENA FILMU::
9/10
 

 


SPIS WEDŁUG TYTUŁÓW ORYGINALNYCH

0-99A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  Q  R  S   U  V  W  X  Y  Z  Ż  Ź


EVILENKO

 

Komunizm [łac.] ideologia społ. sformułowana przez K. Marksa i F. Engelsa; za gł. czynnik rozwoju hist. uznawała walkę klas społ.; głosiła program likwidacji kapitalizmu w drodze rewolucji społ.; uznawała k. za konieczne stadium procesu dziejowego mające nastąpić po fazie dyktatury proletariatu i etapie socjalizmu ustrój społ. postulowany przez ideologię komunistyczną, określany jako wyższe, bezklasowe stadium społeczeństwa socjalistyczne, różniące się od niego przede wszystkim poziomem rozwoju ekonomi (przejście od zasady podziału „według pracy” do zasady podziału „według potrzeb”); w myśl teorii k. miał on likwidować wszelkie formy alienacji, religię, różnice między pracą fizyczną i umysłową oraz prowadzić do zaniku państwa; międzynarodowy ruch komunistyczny, zapoczątkowany w połowie XIX w. (Związek Komunistów), rywalizował w ruchu robotniczym (I i II Międzynarodówka) z nurtem socjaldemokratycznym; po rozłamie w czasie I wojny światowej rozwijał się (1919 – 43) w ramach Międzynarodówki Komunistycznej (III Międzynarodówka, Komintern); grupował narodowe partie komunistyczne (sekcje), wyznające zasady leninizmu i ściśle podporządkowane Komunizmowi Wykonawczemu w Moskwie, a faktycznie — kierownictwu partii bolszewickiej i państwa sowieckiemu; gł. przywódcy: W. Lenin i J. Stalin; z czasem stracił charakter monocentryczny (gł. rywalizujące ośr.: ZSRR i ChRL) i podzielił się na partie i frakcje; po oficjalnym potępieniu stalinizmu na XX Zjeździe KPZR (1956) ruch komunistyczny wszedł w stadium kryzysu ideologicznego, a w latach 80. uległ rozpadowi. Jednak na kartach historii oprócz zajść politycznych tamtego okresu zapisała się jedna z najokrutniejszych zbrodni dwudziestego wieku, spowodowana przez jednego człowieka, Andrei Evilenko, a zatem pora przedstawić historię człowieka mrożącą krew w żyłach…

Urodził się w Wiekadelimburgu, dwudziestego października, tysiąc dziewięćset czterdziestym roku. Słonce było czarne tamtego ranka, niebo było ciemne i zimne, porzucili go na pastwę losu. Wychowywany wedle poglądów politycznych opiekunów stał się zatwardziałym zwolennikiem Stalina jak i ustroju, jaki wprowadził, stał się komunistą, co doprowadziło go do obłędu. Wybrał życie komunisty, był impotentem, uważał to za przywilej, jednak prawda jest o wiele okrutniejsza, nie był impotentem, kiedy wyławiał z tłumu jakieś dziecko, pragnął je, pożądał bliskości a gdy zostawał zaspokojony, mordował z zimną krwią by nie wyjawiło tajemnicy. Zabierał je w ustronne miejsce, zdobywał zaufanie, rozbierał a następnie dotykał, gładził aksamitną skórę, kazał im siebie dotykać…, gdy osiągnął moment kulminacyjny, zatapiał w obiekcie swoje zęby, rozszarpywał ciało, podniecał się krwią, radował uchodzącym życiem.

15 maja 1984 r. – Larisa, jedenaście lat, las numer 137, dystrykt kijowski,…
29 sierpnia 1986 r. – Wiera, osiemnaście lat, las numer 21,
Pawłosk, …
15 października 1984 r. – Tamara, dwadzieścia jeden lat, las numer 18,
Rostov, …
4 listopada 1984 r. – Oleg, siedem lat, las numer 19, Ryga, …
24 grudnia 1986 r. –
Lev, jedenaście lat, las numer 22, okręg leningradzki,…

Pięćdziesiąt pięć ofiar, w różnym wieku, płeć bez znaczenia, jak twierdził, to był kawał dobrej roboty a zarazem jego partyjny obowiązek. 22 maja 1992 r., w Kijowie odbyła się rozprawa, pod gmachem sądu czekał tłum, pragnący pogrzebać żywcem potwora, wyklinali jego imię, doszło do szeregu protestów. Andrei Romanowicz Evilenko został uznany za zdrowego psychicznie i winnego swych zbrodni, skazany na śmierć, jednak wyrok został rzekomo wykonany 14 lutego 1994 r., nikt nie wie jak i gdzie. W 1993 r. dwie agencje wywiadowcze, Niemiecka i Amerykańska zaproponowały byłemu Związkowi Radzieckiemu znaczące sumy za wydanie zbrodniarza… Żywego!

Nie od dziś wiadomo, że najoryginalniejsze scenariusze tworzy historia, jednak nie każdy potrafi ów fakt wykorzystać. Ów sztuka niejednokrotnie przerastała zdolności wielkich twórców fabryki snów, bowiem aby zaadaptować fakty należy uwzględnić każdy czynnik a zarazem opowiedzieć całą historię mieszcząc się w ograniczonych czasem normach. Filmowcy niejednokrotnie starali się uchwycić najważniejsze zdarzenia, wstrząsając przy tym opinią publiczną, jednak powstałe produkcje przeinaczały znaczenie oraz zaistniałe zdarzenia. Niemniej jednak powstają perełki kinematografii, które doskonale prezentują zajścia, przekazują sentencję, przy czym nie oceniają, bądź krytykują postawę. Dzięki takim pozycjom widz staje się niemym świadkiem wydarzeń, które niejednokrotnie pobudzają skrajne emocje. W ostatnich latach powstaje coraz więcej produkcji, zatem skazani jesteśmy na masową produkcję, na ratunek przybywa nam David Grieco, scenarzysta a zarazem reżyser niezwykłego dokumentu, który w pełni oddaje atmosferę lat totalnego chaosu. Moim zdaniem, jest to jeden z najbardziej kontrowersyjnych a zarazem wstrząsających produkcji, która porusza fenomen pedofilii. Doskonałą, jedną z najlepszych w swoim dorobku ilustracji muzycznych stworzył Angelo Badalamenti, to właśnie jego podkład w pełni podkreśla dramatyzm fabuły, piękne, wręcz zachwycające dźwięki orkiestry wtapiają się w wydarzenia. Na szczególną uwagę zasługuje wokal artystki, która barwą głosu wydobywa kwintesencję dramatyzmu prezentowanego w tej pozycji. Film wręcz idealny, bez zniekształceń fabularnych bądź udziwnień, produkcja, która na trwałe wstrząsa widzem a to wszystko za sprawą genialnego Malcolma McDowella, który wcielił się w postać seryjnego gwałciciela, psychopaty, osoby skrajnie chorej. W tej pozycji pokazał znakomity warsztat aktorski, oddał głębię zachowań głównej postaci, zachowując naturalność, obnażając ciemną stronę ludzkiej mentalności. W filmie ukazane są sceny seksualne w sposób subtelny, jednak odegrane z niezwykłym wyczuciem chwili, co można zauważyć już w pierwszych sekwencjach. Przedstawiono nam zapis biograficzny od momentu pierwszego gwałtu aż do pojmania i osądzenia, niemniej jednak ten wydźwięk historii, tła zajść oraz gry pozorów oddaje w pełni nastrój, wywołuje wewnętrzną złość, skrajną fascynację. Jest to pozycja jedyna w swoim gatunku, przez co warta zapoznania się, uzupełnia całokształt kinematografii grozy, przedstawia skrajność, która dotyczy jednostek jak i społeczeństwa. Polecam każdemu, kto ceni znakomite kino…


ZOBACZ RÓWNIEŻ


DVD

CIEKAWOSTKI

KSIĄŻKI

SYLWETKI

MUZYKA

DOWNLOAD

AUTOR: REQUIEM

 
     
 



::GALERIA::