PORWANIE  /  K O M I K S Y  /  ARENA HORROR
   
 


PORWANIE

Wydawnictwo FoxGames coraz częściej wydaje komiksy paragrafowe, gdzie to czytelnik wciela się w postać, którą później sam steruje. Tym razem jest to typowa, mroczna opowieść, z wieloma kryminalnymi elementami, gdzie walka o życie głównego bohatera i jego córki trwa non stop.

Spod basenu uprowadzają naszą córkę. Na miejscu pozostaje jej telefon i plecak. Dostajemy list, z którego wynika, że jeżeli jej nie uratujemy to niedługo ona umrze. Jak najszybciej musimy zebrać się w garść i stawić się na 21:00 do Chateau du Bois-Renard. Mamy mieć ze sobą 10 000 euro. Nie możemy się spóźnić i musimy być sami. Sprawy wyglądają trochę inaczej. Nie zważając na niebezpieczeństwo do wskazanego miejsca bierzemy dwójkę partnerów. Zaczyna się walka o życie...

Zasady gry nie są bardzo złożone. Naszą postać określają trzy podstawowe cechy:
1. siła - im silniejszy nasz bohater, tym łatwiej przemyka przez kolejne pokoje i korytarze, czy łatwiej sobie radzi w walce w ręcz,
2. zręczność - dzięki tej umiejętności łatwiej radzimy sobie na polu bitwy, cecha ta określa naszą sprawność, zwinność, umiejętności strzelania, czy zdolności manualne,
3. determinacja - wytrwałość, odwaga, zimna krew, jak również panowanie nad sobą.

Każdy z graczy rozdziela pulę dwudziestu punktów pomiędzy te trzy cechy. Należy pamiętać, że każda z cech musi mieć od pięciu do dziewięciu punktów. Jak to rozłożymy zależy tylko od nas. Dobre rozłożenie pomoże nam podczas rozgrywki, więc trzeba dobrze przemyśleć, jakim sposobem podejdziemy do gry.

Dodatkowo każdy na początku otrzymuje dwadzieścia punktów żywotności. Zmniejszają się one po otrzymaniu rany, choroby, czy innej sytuacji wskazanej na kadrze. Oczywiście możemy się leczyć, jednak nie możemy przekroczyć dwudziestu punktów. Analogicznie, strata wszystkich punktów oznacza śmierć i nie możemy kontynuować gry. Nie oznacza to, że nie możemy zacząć gry od nowa.

Czas to nasz wróg. Biegnie nieubłaganie i musimy na niego zwracać uwagę. Kadry posiadają symbol czasu, który musimy odnotować na karcie postaci. Mamy tylko dwadzieścia miejsc, gdy wszystkie uzupełnimy, przegrywamy. Również występują takie kadry, w których podążamy według posiadanej wartości czasu (np. jeżeli posiadamy do dwóch punktów wybieramy kard 250, a w przypadku większej wartości 125). Nie gramy z zegarkiem w ręku, więc radzę dobrze rozglądać się po kadrach, ponieważ czasami są tam ukryte przedmioty. Czasami bez znalezienia odpowiedniego przedmiotu nie ruszymy dalej. Możemy zbierać przedmioty, gdy wyraźnie jest nam to zaproponowane, jednak ich ilość jest ograniczona. Oprócz portfela, który jest już w naszej kieszeni, oraz broni palnej, możemy zabrać trzy przedmioty. Gdy będziemy chcieli więcej, lub jakiś inny niże te posiadane, musimy je po prostu wymienić. Wszystko odnotowujemy na karcie postaci, gdzie miejsca jest dość sporo. Polecam ksero tej karty, ponieważ może się nam przydać wielokrotnie.

"Porwanie" to gra paragrafowa, która świetnie sprawdza się wszędzie. Jest to mroczna opowieść, przepełniona kryminalnymi elementami, gdzie musimy znaleźć naszą porwaną córkę. Nie jest to prosta gra, każdy kadr zawiera odpowiednie odsyłacze do następnych kadrów. Jednak zły wybór może spowodować narażenie się na utratę zdrowia, a w konsekwencji życia. Czasami wydaje się, że nie ma dobrych wyborów, są te, które mają mniejszy wpływ na nas. Autor świetnie umiejscowił akcję. Dostajemy mroczną, klimatyczną posesję, gdzie panuje półmrok, a niebezpieczeństwo czai się na każdym kroku. Czasami miałem wrażenie, że kręcę się w kółko. Należy dobrze obserwować kadry, ponieważ ukryte są w nim numerki, które odsyłają nas do ukrytych dokumentów, szaf, czy coś włączają. Opowieść jest trochę przerysowana, nie do końca realna, z powodu zastosowanie "nawiedzonych" zwierząt, czy ożywionych roślin, są również inne niespodzianki. Nie myślcie, że bez problemów przemkniecie przez zakamarki posiadłości, czeka na Was wiele trudnych chwil. Podobnie, jak poprzednie wydanie komiksów paragrafowych z FoxGames, tutaj również zastosowano zwyczajny papier, który świetnie sprawdza się podczas wertowania kolejnych kartek, nie pozostawianiu odcisków na stronach i odszukiwaniu poszczególnych kadrów. Te zaś posiadają stonowane kolory, wydaje się, że zastosowano tylko kilka pasteli w różnych odcieniach, ładną i przejrzystą kreskę, podkreślającą wszystkie najważniejsze szczegóły. Twarda oprawa i wydające się na solidne wydanie posłuży nam długi czas. Jedynie do czego można mieć zastrzeżenia to karta postaci, którą trzeba skserować, gdy nie chcemy zniszczyć komiksu, ale akurat to bolączka każdego takiego wydania. Bez problemów mogę polecić "Porwanie", przednia zabawa w mrocznym klimacie. Polecam. 

 

 
 



 


:: TYTUŁ POLSKI ::
Porwanie

:: TYTUŁ ORYGINAŁU ::
Chevaliers Livre 1: Journal d´un héros

:: SCENARIUSZ ::
Manuro

:: WYDAWCA POLSKI ::
Fox Games

:: WYDAWCA ORYGINAŁU ::
Makaka

:: ROK WYDANIA ::
PL 2018

:: KOMIKS DOSTARCZONY PRZEZ ::



 

 
 


AUTOR:
PASTOR